2 مورد از بهترین روش های درمانی برای دفع سنگ بدون جراحی
نوشته شده توسط : فدولا

پزشکان همیشه برای درمان سنگ صفرا به سراغ جراحی نمی روند و ابتدا ترجیح می دهند تا روش های دیگر را امتحان کنند. در این روش ها بیشتر سعی می شود تا با استفاده از داروهای خوراکی یا روش های غیرمستقیم، سنگ مورد نظر حل یا خرد و دفع شود. هنگام استفاده از این روش ها، اکثرا بیماران این سوال را می پرسند که بعد از درمان، سنگ صفرا از کجا دفع می شود؟ در تمامی این روش ها که به روش های غیر مستقیم معروف هستند، سنگ وارد روده و از طریق مدفوع دفع می شود.

درمان سنگ صفرا از طریق دهان
داروهای اورسودوکسی کولیک حاوی اسیدهای صفراوی هستند که می ‌توانند به تجزیه سنگ کیسه صفرا کمک کنند. این داروها برای شکستن سنگ‌ های کلسترولی کوچک کارایی بالایی دارند. ولی این را بدانید که برای شکستن سنگ‌ ها نیاز به چند ماه و حتی چند سال است.

درمان سنگ صفرا با امواج شوک
تکنیکی است که بعد از جنگ جهانی دوم وارد عرصه پزشکی شد و توانست پیشرفت های زیادی در درمان سنگ صفرا و دیگر سنگ های رسوبی بدن داشته باشد. در این روش، از فراصوت برای شکستن سنگ استفاده می ‌شود. با این حال، پزشکان از این روش به ندرت و گاهی به همراه داروی اورسودوکسی کولیک استفاده می ‌کنند. همچنین این روش برای سنگهای کوچک کمتر از 1.5 سانتی کاربرد دارد. حتما برایتان سوال شده است که در این روش درمان سنگ صفرا از کجا دفع می شود. در این روش هم سنگ بعد از خورد شدن وارد روده ها شده و دفع می شود. استفاده از این روش ممکن است کمی با درد همراه باشد.





:: برچسب‌ها: درمان سنگ صفرا , درمان سنگ کیسه صفرا ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: